Met heel veel plezier deel ik (Floor) hier al mijn BUDGET tips en tricks voor een gezonde lifestyle! Receptjes, workout tips en meer... Pssst: ongezonde cheatmomentjes horen hier ook bij :)

Met heel veel plezier deel ik (Floor) hier al mijn BUDGET tips en tricks voor een gezonde lifestyle! Receptjes, workout tips en meer... Pssst: ongezonde cheatmomentjes horen hier ook bij :)

zo maak je heel snel een healthy en lekkere salade (vega style)

zo maak je heel snel een healthy en lekkere salade (vega style)

 

groene salade

Een makkelijke maaltijdsalade die ook nog eens heerlijk smaakt… Dit receptje is supermakkelijk en je zult vaker deze salade in elkaar flansen want hij is echt lekker en budgetproof!

Oh ja, kapucijners kun je trouwens goed eten als je geen vleeseter bent of als je bezig bent met afvallen/healthy diet. Kapucijners bevatten namelijk relatief weinig calorieën en weer veel voedingvezels. Dubbele winst dus.

Daarnaast bevatten deze peulvruchten ook vitamine C, B1, B2 en eiwitten. Leuke bijkomstigheid; voor minder dan een euro heb je bij de albert heijn een groot blik van deze bonen te pakken. Je hoeft ze niet in een keer allemaal te gebruiken. Je kunt de kapucijners met vocht en al in een afsluitbaar doosje in de koelkast bewaren gedurende 4 dagen. Niets weg hoeven te gooien dus.

Bullet Graphics Wel nu, wat heb je nodig om deze salade te maken?

– een halve courgette
– een paar snijbonen
– een bosuitje
– een paar trostomaatjes
– wat knoflookpoeder, peper, zout, italiaanse kruiden, paprikapoeder
– een beetje appelazijn
– wat fetakaas
– olijfolie extra vierge
– kapucijners

Bullet Graphics Hoe maak je het?

Ik heb de courgette in fijne blokjes gesneden en in een pannetje met wat gewone olijfolie glazig laten worden. Ze hoeven niet bruin te worden, maar LICHT bruin.

De snijbonen heb ik met een SCHAAR (ik houd van makkelijk en snel) in stukjes geknipt en in een beetje water gekookt. Als je courgette glazig is doe je er je kruiden bij en je bosuitje. Ikzelf knip ook weer deze laatste in kleine ringetjes (koken is echt GEMAKKELIJK). Dit bak je eventjes mee voor een paar minuutjes.

Als je snijbonen gaar zijn, giet ze af en laat ze in de pan zitten. Voeg je courgette-mengsel toe en roer eventjes door.

In dezelfde pan ga je nu je trostomaatjes klaarmaken. Ik vind dit persoonlijk de lekkerste manier om trostomaatjes klaar te maken; snijd ze door de helft en bedek de platte kant met een beetje paprikapoeder en knoflook(poeder). Bak ze aan die kant eerst een beetje bruin. Je laat ze gewoon voor een paar minuten met rust en laat ze in diezelfde koekenpan in de olie licht bakken.

Ondertussen kruimel je wat fetakaas en roer dit door je salade. Nu kun je ook je kapucijners erbij voegen (als ik ze in een salade gebruik giet ik meestal het meeste vocht eraf) en roer goed.

Maak je salade af door een beetje appelazijn en olijfolie extra vierge toe te voegen. Proef of het wat zout nodig heeft of peper. Je tomaatjes niet vergeten erbij te doen en klaar is kees!

Ikzelf heb heel gemakkelijk een vegaburgertje erbij gebakken maar je kunt het ook zo eten. TIP: als je chia seeds toevoegt, vult je maag dit enorm…ideaal als je wilt afvallen.

groene salade 1

groene salade 2

xoxo Floortje



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code