Met heel veel plezier deel ik (Floor) hier al mijn BUDGET tips en tricks voor een gezonde lifestyle! Receptjes, workout tips en meer... Pssst: ongezonde cheatmomentjes horen hier ook bij :)

Met heel veel plezier deel ik (Floor) hier al mijn BUDGET tips en tricks voor een gezonde lifestyle! Receptjes, workout tips en meer... Pssst: ongezonde cheatmomentjes horen hier ook bij :)

Favoriete groene smoothie (houd griep op afstand)

Favoriete groene smoothie (houd griep op afstand)

Hai lieverds!

 

Vandaag deel ik mijn receptje voor een enorme healthy boost voor tijdens de wintermaanden. Ik houd van smoothies! Waarom? Omdat je heel makkelijk heel veel goede dingen in één keer tot je kunt nemen zodat jij de dag goed begint én je de kans op griep minimaliseert. Sowieso gaat er op de zaterdag zo eentje naar binnen (omdat ik die avond heel vaak iets minder healthy bezig ben) en dan kan ik in ieder geval trots zijn op mijzelf én m’n lijf is mij dankbaar . That’s all I’m saying.

 

Wat gaat erin?

– 2 struiken/stengels bleekselderij
– 4/5 blokjes spinazie uit de diepvries OF een flinke hand boerenkool (dat je nu overal kunt krijgen voor een prikkie!)
– een stukje gember (ik koop zo’n stuk voor echt maar 50 cent bij een random supermarkt)
– halve citroen
– glaasje water
– blaadjes munt
– kwark naar keuze
– 3 macademianoten (ongezouten) voor grandioos goede vetten
– een halve banaan (of ander fruit dat je lekker vindt en een beetje zoetig is)
– royale theelepel kaneel

Hoe maak je het?

Heel makkelijk: alles gaat in een blender (mijn favoriet is de Nutri Bullet, die maalt echt alles helemaal fijn…klontjes zijn verleden tijd).

-Snijd je banaan en bleekselderij in grove stukken.

-Schil het velletje van de gember (let op: gember is enorm goed voor je, maar best straf van smaak, ik houd van dat licht brandende smaakje dus ik neem best een groot stuk, maar ben je een gember virgin? Dan begin je met een klein stukje).

-Ik gebruik graag volle Griekse yoghurt van de Lidl( deze vind ik de beste) en hiervan doe ik zo’n 3 royale eetlepels ervan in

-De macademianoten, kaneel, munt, water en de diepvriesspinazie/boerenkool gaan erbij. Blenden. Klaar. Rietje en drinken maar!

Variëren?

Absoluut! Ik gebruik soms ook i.p.v. banaan een hele rijpe kiwi of een peer. Net wat je in huis hebt. Maar ik zorg in ieder geval dat mijn gember, citroen, kaneel, spinazie/boerenkool en macademia’s erin zitten. Ik zweer erbij en ik weet dat het goed is voor me. Ik kan soms wel stiekem lachen als ik mensen hoor zeggen dat ze een ginger shot ergens halen voor 3 euro. Dan denk ik, voor een paar cent haal je je eigen verse gember in huis…En ik vind deze combinatie super lekker!

Wat zou je nog meer kunnen toevoegen?

kurkumapoeder, (diepvries)bosbessen, maca poeder, lijnzaad, chiazaad, eiwitpoeder als je die gebruikt, vanille extract, dadels, als vocht een kopje afgekoelde groene thee, spirulina en ga zo maar door.

Side Note

Heb je geen blender? Dan zou je een multi hakker kunnen gebruiken (die van mij haalde ik altijd bij de Lidl maar via de BOL  of de blokker heb je er ook eentje voor niet al teveel geld). Weet wel of je apparaatje ijs aankan. Zo niet, skip dan alle  diepvriesproducten.

De reden dat ik diepvriesspinazie gebruik is simpelweg omdat dit nóg gezonder is dan om de spinazie te verwarmen. Ik doe dus ook niet meer moeilijk met zakken spinazie in de koelkast die je altijd zo snel weer weg kan doen omdat het verlept is…

 

Stay healthy!

liefs Floortje

 

 

 



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code