fotoverslagje van Mallorca, Alcúdia & Palma

 

 

untitled

Lieverds!

Terug van weggeweest:) Ik heb een klein fotoverslagje van mijn vakantie in Mallorca gemaakt. Ik heb genoten van het eiland en van de mooie natuur, de zandstranden in ons geval, het zonnetje, het ijs en de winkeltjes en natuurlijk dat lekkere mediterraanse sfeertje :)

Ik hoop dat je de foto’s een beetje kunt waarderen!

xoxo Floortje

 

 

eetdagboekje: wat ik eet bij warm weer

lieverds!

Ik geef je vandaag eet inspiratie voor als het warm weer is. Dan heb je minder tijd en zin om in de keuken te staan dus wellicht kun je hier wat mee:)

Altijd goed als snack: een geroosterd smeltbroodje met avocado, spinazie en wat geitenkaas

Ontbijt: je zou dit misschien niet snel doen maar geloof me. Het is zalig, zelfs met warm weer. Dit is havermoutpap met allemaal goodness( lijnzaad,chia, kokosrasp,meloen, banaan) erbij. Het makkelijke hiervan vind ik is dat je tot heel lang een vol gevoel hebt en op dagen als deze heb ik ook genoeg met rauwkost als lunch. En dan eet ik in de avond weer een wat vullender diner.

Avondeten: Als ik geen zin heb om te koken maak ik dit heel vaak klaar! En met warm weer is het ook nog eens lekker fris door de salade. Ik zorg wel dat ik een goede Vega groenteburger uitkies (let op: check eerst de ingrediënten voordat je ‘em in je mandje doet, in sommigen zit bijvoorbeeld dextrose, maar goed de etiketjes lezen en dan zit het goed!). Ik heb deze in de olijfolie gebakken en ik eet er een hele makkelijke salade bij van ruccola, tomaatje,komkommer, olijfjes(van de markt zijn ze zoveel lekkerder dan die van de buurtsuper),mozzarella, komkommer, gestoomde broccoli( van de avond ervoor nog over), spinazie,avocado, basilicum en een dressing van o.a. appelazijn, olijfolie extra vierde,peper,zout. Oh ja ik eet er zoete aardappel bij (eerst gestoomd en dan ff bakken).

ontbijt: Weer een goede oude. Magere kwark aanmaken met lepeltje cacaopoeder, chiazaadjes. Hier zit een shitload aan heerlijk zomerfruit erbij: aardbeitjes, meloen en kersen en wat lijnzaad en kokosrasp. Yum.

Snack: wilde perzik.

Avondeten: famous vega burger (deze is vd appie) met gebakken zoete aardappel( heb ik dag ervoor gestoomd en deze waren over) in olijfolie en wat verse rozemarijn. En een makkelijke grieks achtige salade met o.a. feta, ijsbergsla,komkommer, tomaat,paprika, olijfjes etc.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

 

Toetje: galameloen

post workout snack: ik ben zo BLIJ dat ik deze pindakaas heb gevonden bij de Jumbo! Op de ingrediëntenlijst staat enkel: pinda’s en zeezout. Ik heb het door mijn smoothie gegooid zodat ik extra vetten binnenkrijg en lekker vol zit plus de smaak is zoooooo goddelijk. De textuur is wat anders dan de gebruikelijke pindakaas( een stuk vloeibaarder) maar dit is de real deal mensen. En nog niet eens zo duur, rond de 2 euro..

Lunch: salade van spinazie, half blikje tonijn, olijven, zonnebloempitten in de pan geroosterd, beetje broccoli en wat dressing van citroensap en peper/zout.

snack: love it nectarines

 

Ik hoop dat je er wellicht wat aan hebt gehad! Leuk dat je mijn blog hebt bekeken en tot de volgende!

Doei

xoxo Floortje

zo maak je cottage cheese LEKKER

Waar haal je je proteïnen vandaan als je geen zin hebt in proteïne shakes? Ik wist het al een hele poos maar omdat ik cottage cheese gewoon niet erg lekker vond haalde ik het nooit in huis. Hartstikke dom natuurlijk want per 100 gr zitten er zo’n 13 gr eiwitten. Lekker veel, en het vult enorm!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Je kunt het gebruiken op toast, of als dip voor je saaie rauwkost. En ik doe het laatst door mijn salade, dan heb je een soort romige dressing substantie. Vet lekker!

Okay wat heb je nodig?

  • cottage cheese, die haal ik bij de Lidl maar elke supermarkt heeft dit wel
  • magere kwark, ik heb dit laatst gedaan en ik vond het een succes! Mixt lekker samen. Maar hoeft niet perse.
  • zwarte peper
  • zeezout
  • takje mint (is optioneel maar OH ZO LEKKER, vooral in de zomer) en bijvoorbeeld basilicum is er ook lekker bij!
  • teentje knoflook (tip: mijd de knoflook afkomstig uit China, deze is veel minder sterk van smaak dan bijvoorbeeld die uit Spanje)
  • appelazijn of vers citroensap
  • beetje olijfolie extra vierge

Hoe maak je dit?

Jah je denkt misschien van: ‘ Goh Floor, dat zijn een hoop dingen die je gebruikt’. Maar eerlijk is eerlijk, ik maak dit altijd op de automatische piloot en dan is het in nog geen minuut klaar. Overigens kun je clllllll die ingrediënten gebruiken voor andere dingen of je hebt ze meestal wel in huis (ik dan sowieso).

Je begint met het mixen van de cottage cheese (2 eetlepels) en kwark (2 eetlepels) en een drup appelazijn of citroensap. Mix het met een lepel.

Dan gaat de peper en zout erdoor. Ff proeven.

Nu doe ik meestal de knoflook erbij (pers deze het liefst ff) en roer weer.

Was een takje mint en snijd deze lichtelijk fijn. Doorroeren en op het allerlaatst doe ik de olijfolie erbij (een paar drupjes) en dan proef je of het niet te sterk is. KLAAR!

 

TIP: mocht je a- verstand hebben van koken, begin dan niet met een heel knoflookteentje maar gebruik eerst de helft of een kleine, zo kan je de smaak telkens opbouwen.

Ben je de mist ingegaan en is de boel te sterk geworden? Geen paniek, doe er weer wat extra kwark of cottage cheese bij, roeren en proeven.

rijstwafels, waarom ik ze niet meer eet…

Ik las dit ergens en sindsdien heeft het mij niet meer losgelaten. We zijn anno 2016 best flink bezig met ons uiterlijk en voorkomen. En het is dan zo zonde als je flink je best doet om veel water te drinken want dit is super goed voor je huid en om af te vallen.

main rijstwafel

Waar heb ik het nu precies over? Bepaald eten dat je huid verslechterd..

In deze post is de rijstwafel de hoofdpersoon.

Slecht voor de huid?

De manier waarop je lichaam de rijstwafel ‘ verwerkt’ zorgt dat de aanmaak van collageen wordt aangetast. En laat collageen nu net datgene zijn dat je huid zo mooi elastisch en glowy maakt.

Okay, ff dieper erop in. De rijstwafel heeft een hoge glycemische index (GI) …What?? Jan dat is een getal dat je laat zien hoe snel de bloedsuikerspiegel stijgt na het eten van koolhydraten. Je kunt het beste langzame koolhydraten eten zodat je suiker niet ineens de lucht in vliegt (zoals dus gebeurd als je een donut of m&m eet).

De rijstwafel heeft helaas een hoge GI en dit is geen goed nieuws voor je huid.

Je zou eventueel iets vettige (pindakaas/avocado) of eiwitwachtigs erop kunnen doen zodat het opnemen in het bloed ietsje wordt geremd maar dit zou nog steeds nadelend werken voor de huid.

Anything else?

Om je eerlijk te zeggen, toen ik hoorde dat het slecht is voor je huid ben ik direct gestopt met het eten hiervan. Beetjes drastisch maar okay. Na een beetje onderzoek op het internet kwam ik ook tegen dat er een stofje zit in rijstwafels, arsenicum. Dit zou na langdurig eten hiervan een nadelig effect hebben op je gezondheid. Er wordt zelfs kinderen afgeraden om elke dag een rijstwafel te eten. Maar goed, dit is hetzelfde als ik nu heb met kokosolie. De enorme hoeveelheid transvetten hierin en de verhouding tot koudgeperste koolzaadolie. Afijn, er zijn tegenwoordig veel stemmen die praten over wat je wel en niet mag eten. Je kan hier op een gegeven moment gek van worden, ik begrijp dit helemaal.

Maar als ik bepaalde info heb, boeiend; dan eet ik geen rijstwafel meer. Dan eet ik een stukje roggebrood of smeltboterham uit de oven met kaas en tomaat.

Oh ja, rijstwafels en afvallen

Mocht je niks met deze info willen doen, weet dan ook dat je je rijstwafels niet moet eten als chipjes. Het zijn dan wel niet veel calorieën per wafel maar ze vullen ook totaal niet. Ik kon er altijd makkelijk 5 op ofzo. En dan zit je ook weer met het zout gehalte (dat je zo laag mogelijk wil houden).

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen inspireren en wellicht denk je nu iets bewuster na over een rijstwafeltje bij je lunch.

Toedeledokie:)